dimarts, 20 de gener del 2015

Videofòrum 9ª sessió "Educació i fills: revisant paradigmes"

Actualment molts dels residents del Pis Terapèutic tenen fills, i sorgeixen moltes dificultats alhora d'establir relacions amb ells, posar límits, saber com afrontar alguns temes, etc. Per això vaig pensar en dedicar una sessió a la infància i tot el que envolta aquesta etapa: escola, educació, pedagogia, vincles pares/mares i fills/filles, etc.

Per començar el famós curt "¿Bailamos?", amb el mític efecte de riures enllaunats quan el pare es dirigeix  la seva filla dient-li "Tendrás un trabajo estable"




Va ser inevitable acabant parlant de educació/formació, i vaig aprofitar per posar el vídeo de "Cambiando Paradigmas", basat en les teories de Ken Robinson:


En aquest punt va sortir el tema de les escoles lliures (hi ha diferents maneres d'anomenar-ho) i els diferents models pedagògics: Waldorf, Montessori, Escola activa, etc. Vaig fer referència al documental "La educación prohibida", interessant i alhora polèmic, ja que en el seu moment va crear molts interrogants sobre la seva parcialitat:



Després vaig enllaçar-ho amb altres conceptes que surten a aquest altre vídeo "Nacidos para aprender", que torna a desmontar alguns conceptes, i també em va semblar oportú es centra més en l'adolescència i la importància d'aquesta etapa "rebel", tant menyspreada i temuda, i molt important per al desenvolupament humà, ja que sinó haguès sigut per aquest element "rebel" la humanitat no haguès arribat tant lluny.



Seguidament un altre vídeo sobre creativitat i infància, que ja vaig voler fer servir un altre dia, però havia oblidat:



Per acabar dos vídeos que parlen sobre el vincle de pares i fills: en primer lloc un vídeo que posa els pels de punta, una mica populista tot s'ha de dir, i que va generar un debat molt interessant sobre els límits que han de posar els pares. Alguns dels residents van dir que havien trobat una exageració aquest cas del pare que duia al fill tretaplèjic a les maratons (per exemple deien que "me parece egoísta" - "este padre parece que se immole". Ho vaig trobar genial, perquè per lògica només som capaços de veure el vídeo amb ulls d'admiració:



I per acabar un vídeo que també s'ha fet molt famós els últims anys: "El trabajo más difícil del mundo"



pd: sinó fos pel temps m'haguès agradat acabar amb algún vídeo d'aquesta secció d'un famós programa, que está dedicada als nens i les seves respostes ocurrents:






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada